Veel gestelde vragen

We proberen het zo eenvoudig mogelijk voor je te maken, shirts bestellen en bedrukken bij Shirts-bedrukken-10.nl. Staat jouw vraag er niet tussen, dan kun je altijd contact met ons opnemen via mail of telefoon. Heb je geen zin om alles door te lezen, dan staan we je ook graag te woord.

Telefoon: 085 792 0094
Info@primarelatiegeschenken.nl

Dit zijn bij ons de meestgestelde vragen

1. Kan ik gratis samples aanvragen?

Samples van textiel zijn in de regel niet gratis. Dit komt door de waarde van het product. Je kunt uiteraard wel een sample aanvragen, je betaalt dan de laagste onbedrukte stuksprijs die onze website toont. Bestel je na ontvangst grotere aantallen, dan hoef je het sample niet te betalen. Je kan altijd een aanvraag bij ons doen, we kunnen altijd even overleggen hoe we een sample na bestelling kunnen compenseren. Meerdere samples aanvragen kan.

2. Kan ik ook andere aantallen bestellen dan op de site vermeldt?

Onze site maakt gebruik van minimale afnames. Voor heel veel producten kun je beginnen vanaf 10 stuks. Sommige fabrieken leveren echter vanaf 25 stuks. Sommige fabrieken leveren ook niet onbedrukt. We laten je dit altijd even weten. Je kunt een offerte aanvragen voor kleinere aantallen. Eventueel komen we dan met alternatieven. We doen ons best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn.

 3. Kan ik ook een andere bedrukking kiezen dan de standaard bedrukking?

De standaard weergegeven druktechnieken zijn altijd de beste opties voor het artikel. Op aanvraag kunnen we altijd nakijken of een andere druktechniek mogelijk is. Bij de meeste producten kun je al standaard kiezen uit meerdere druktechnieken.

 4. Kunnen artikelen ook eerder geleverd worden dan de aangegeven levertijden?

Een groot deel van onze collectie kan al snel geleverd worden. Denk hierbij aan levertijden die starten vanaf 2 werkdagen. De levertijd is afhankelijk van het inleveren van een goed bestand. Je kunt ons altijd vragen naar de levertijd, zeker wanneer alles snel geregeld dient te worden. Een expresse levering is tegen een toeslag altijd mogelijk.

 5. Kan ik artikelen in meer dan één kleur bestellen?

Je kunt shirts in meerdere kleuren bestellen. Kies de maat en de kleur die je wilt bestellen. Hierbij dient voor het prijsoverzicht de opdruk steeds hetzelfde en in dezelfde kleur te zijn. Natuurlijk kun je ook de opdruk wisselen, dit wordt echter gezien als twee aparte bestellingen.

 6. Kan ik een gratis drukproef aanvragen?

Je kunt bij ons altijd een gratis drukproef aanvragen. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van de opdruk, stuur ons dan je logo in eps-, ai- of pdf-bestand in. Tekst mag je mailen, aangevuld met gewenste lettertype en drukkleur.

 7. Kan ik mijn bestelling tussentijds wijzigingen?

Zolang de drukproef niet is goedgekeurd kun je wijzigingen aanbrengen in je bestelling. Je kunt het aantal, de drukkleur(en) en de positie van de opdruk wijzigen. Het is zelfs nog mogelijk om over te stappen naar een ander artikel. Na akkoord op de drukproef wordt een wijziging lastiger. Dit is geheel afhankelijk van de tijd die tussen drukproefakkoord en drukproefwijziging zit. Uiteraard doen we hiervoor altijd ons best.

8. Hoe weet ik of mijn bestelling, sampleaanvraag, offerteaanvraag bij jullie goed is ontvangen?

Je ontvangt meteen een bevestigingsmail! Daarnaast ontvang je een mail van één van onze medewerkers. In de regel heb je één vaste medewerker die je helpt vanaf de bestelling tot aan de levering. Natuurlijk kun je ook altijd even telefonisch contact met ons opnemen.

9. Hoe weet ik of mijn logo geschikt is om te bedrukken?

T-shirts, polo's en hoodies hebben diverse drukformaten. Je kunt jouw logo mailen of via de bestelprocedure meesturen. Wij controleren of het logo geschikt is. Uiteraard geven je advies wanneer het logo te klein of te onduidelijk wordt. Ook wanneer kleine details in het logo kunnen dichtlopen. Logo's ontvangen we graag in eps-, ai- of pdf-formaat. Foto's mogen in jpg-bestand, in een zo hoog mogelijke resolutie. Teksten zetten we gratis voor je om.

 10. Ik wil graag tekst bij mijn logo, kan dat?

Wij zetten gratis teksten voor je om! We hebben alle gangbare lettertypes en diverse bijzondere lettertypes in ons bezit. Mail je tekst met lettertype en we maken voor jou een eps-bestand. Op de drukproef zie je dan het resultaat.

11. Uit welke bedrukkingstechnieken kan ik kiezen?

Meer informatie over alle beschikbare druktechnieken vindt u hier.

12. Wat is een drukpositie?

Een t-shirt heeft meerdere drukposities. Denk hierbij aan borst-, rug- of mouwpositie. Op de borst en de rug heb je de grootste drukformaten. Je kunt je logo ook op meerdere posities laten drukken. 

13. Wat zijn instelkosten?

Instelkosten zijn kosten die gemaakt worden om de drukmachine in te stellen voor jouw bedrukking. Hieronder valt onder andere de film, het instellen van de machine op de gewenste positie en het drukken in de juiste PMS-kleuren. Bij een herhalingsopdracht worden instelkosten opnieuw berekend, omdat de machine opnieuw ingesteld moet worden op de nieuwe bedrukking.

14. Kan ik mijn bestelling annuleren?

Door omstandigheden kan het voorkomen dat je jouw bestelling wilt annuleren. Wij zijn daarin flexibel. Echter, een annulering is niet meer mogelijk na een akkoord op de drukproef.

15. Betaal ik meer als ik mijn logo in meer drukkleuren wil laten bedrukken?

Wanneer je kiest voor het bedrukken in zeefdruk of transferdruk dan betaal je per kleur. Instelkosten worden ook per drukkleur berekend, omdat de machine opnieuw wordt ingesteld met de volgende drukkleur en de volgende film. Bij transferdruk is een volgende drukkleur wel voordeliger. Bij full colour bedrukking betaalt u maar één keer instelkosten en één drukgang.

16. Kan ik een bezorgtijd afspreken?

Je ontvangt vooraf van ons een datum met de verwachte levering. Een specifieke levertijd op de dag zelf kunnen wij niet geven. Dit is geheel aan de vervoerder. Jouw artikelen worden bezorgd door een koeriersdienst (bijv. dhl) waarvoor getekend moet worden. Je kunt een pakket verwachten tussen 8 uur 's ochtends en 6 uur 's avonds. Sommige vaste chauffeurs weten vaak de openingstijden van hun klanten. Indien mogelijk ontvangt u een track and trace. Waarbij het soms mogelijk is dat het tijdstip van levering wordt aangegeven.

17. Ik ben niet tevreden met mijn bestelling, wat kan ik doen?

Neem zo spoedig mogelijk na ontvangst van de artikelen, graag binnen 3 werkdagen, contact met ons op en bespreek met ons wat de klachten zijn. Zijn de artikelen beschadigd? Is de bedrukking niet naar wens? Laat het ons weten. Wij zullen de klacht samen met u oplossen. 

Over de kwaliteit van de producten bestaan verschillende meningen. Indien wij geleverd hebben wat in het artikel staat omschreven kunnen wij geen klachten over het product in behandeling nemen. De prijs geeft vaak de kwaliteit van de producten weer. Goedkope shirts zijn niet geschikt voor professioneel gebruik. Onze productomschrijvingen zijn zo uitgebreid mogelijk. Wil je het zekere voor het onzekere, bestel dan altijd een proefexemplaar vooraf.

18. Hoe betaal ik de artikelen?

Particulieren bestellen bij Shirts-bedrukken-10 vooraf. Bedrijven, instellingen en organisaties kunnen op factuur bestellen. Afhankelijk van ordergrootte betaal je dan na ontvangst van de artikelen. Onze betalingstermijn is standaard 14 dagen na factuurdatum. In overleg kunnen andere betalingstermijnen of afspraken worden gemaakt. Voor orders boven € 1000,00 kan een deelbetaling vooraf worden gevraagd.

19. Heb ik ook garantie op mijn bestelde artikelen?

Alles over garantie vindt u in onze garantievoorwaarden. Uiteraard kun je en mag je van ons verwachten dat je artikelen ontvangt die datgene doen waarvoor je ze bestelt hebt. Heb je klachten, ook buiten de garantieperiode om, overleg even met ons, we proberen klachten zo goed mogelijk op te vangen en te verhelpen.

20. Kan ik verschillende maten bestellen?

Je kunt bij ons shirts bestellen in verschillende maten. Sommige modellen zijn in heren- en in damesversie beschikbaar. Er zijn populaire shirt die in meer dan 20 kleuren leverbaar zijn. En er zijn shirts die leverbaar zijn vanaf maat XS tot XXL. Zo kun je altijd de juiste maten bestellen.

Stuur ons een bericht